Figurit Homepage

Kruimeldief

Kruimeldief

Kruimeldief is een spel met twee teams, dieven en agenten. Het doel van de dieven is om kruimels van plaats A, naar plaats B te brengen zonder getikt te worden door de agenten. Plaats A is de ophaalplek, hier kunnen de dieven kruimels ophalen. Bij plaats B verkopen ze deze kruimels. Deze acties worden beide gedaan door bijbehorende hulpkaarten te scannen. * Dieven verdienen een punt als ze de kruimels van punt A naar punt B hebben gebracht * Agenten verdienen een punt als ze kruimels afpakken van dieven * Agenten krijgen 4 seconden time-out wanneer ze kruimels hebben afgepakt ### **Power-ups** Kruimeldief kan worden uitgebreid door middel van power-ups. Deze power-ups kunnen worden verkregen door bijbehorende hulpkaarten in het veld te scannen. Voorbeelden van deze power-ups zijn: * Extra bereik (agenten): Zorgt er voor dat douane op een grotere afstand smokkelwaar kan afpakken. * Verdubbelaar (dieven): Zorgt ervoor dat je ipv 1 punt, 2 punten in één keer kan verdienen. Dit betekent ook dat de douane 2 punten kunnen afpakken. * Schild (dieven): Zorgt ervoor dat je smokkelwaar voor 5 seconden beschermd is. In deze tijd kan er geen smokkelwaar worden afgepakt, maar kan het ook niet worden ingeleverd.

Naar de webshop
Kruimeldief
Spelers
4+
Leeftijd
8+

Kruimeldief

Spelers

4+

Leeftijd

8+

Speelduur

3 Min

Voorbereidingen

  • Neem helperkaarten 1 t/m 6
  • Verspreid de helperkaarten 1, 2 en 3 aan het begin van het speelveld. Houdt 3 meter afstand tussen de kaarten.
  • Verspreid de helperkaarten 4, 5 en 6 aan het eind van het speelveld. Houdt 3 meter afstand tussen de kaarten.

Speluitleg

  • De spelers worden in twee teams verdeeld: kruimeldieven (rood) en agenten (blauw).
  • De helperkaarten 1, 2 en 3 zijn de koekkruimels. De helperkaarten 4, 5 en 6 zijn de koektrommels.
  • De kruimeldieven halen de koekkruimels op en brengen deze naar de koektrommel.
  • De agenten proberen de kruimels af te pakken van de dieven, door een dief te tikken.
  • Kruimeldieven verdienen een punt als ze een kruimel in de koektrommel stoppen. Agenten verdienen een punt als ze een kruimel afpakken.
  • Agenten krijgen een 4 seconden time-out als
    ze een kruimel afpakken en kunnen dan niet tikken.
  • Een kruimeldief pakt een kruimel door een kruimel- helperkaart te scannen.
  • Een kruimeldief stopt de kruimel in de trommel door een koektrommel-helperkaart te scannen.
  • Een agent pakt een kruimel af van een dief door de dief te tikken.
  • Het team met de meeste punten wint.


Download de Picoo Play App voor nog meer speelplezier!

  • Start gemakkelijk een spellen op
  • Update je Picoo naar de laatste software
  • Herstart eenvoudig een spel

Nog geen Picoo set?

Ben je al helemaal overtuigd en heb je interesse om een Picoo Pakket aan te schaffen op jouw school of BSO? Vraag dan vrijblijvend een offerte aan.

Proefperiode boeken

Wil je Picoo eerst testen op school of de BSO? Dat kan! Je kunt een Picoo Pro Pakket voor 2 of 4 weken huren.

Proefperiode boeken

Offerte aanvragen

Ben je al helemaal overtuigd en heb je interesse om een Picoo Pakket aan te schaffen op jouw school of BSO? Vraag dan vrijblijvend een offerte aan.

Offerte aanvragen

Picoo shoppen

Ben je benieuwd naar al onze sets (voor thuis), spellen en uitbreidingsmogelijkheden? Neem dan een kijkje in onze webshop.

Naar de webshop