Figurit Homepage

Tweestrijd

Tweestrijd

In Tweestrijd oefenen spelers in teamverband de lesstof terwijl ze in beweging zijn. Goede onderlinge communicatie is hierbij belangrijk! Tweestrijd is een van de Mix & Match spellen waarvoor je de Smartsleeves gebruikt. Kies een van de Picoo quizzen of creëer je eigen quiz die helemaal aansluit bij de lesstof van dat moment!

Naar de webshop
Tweestrijd

Spelers

2+

Leeftijd

4+

Tweestrijd

Spelers

2+

Leeftijd

4+

Speelduur

n.v.t.

Voorbereiding

  • Gebruik één van de Picoo quizzen of maak en print zelf een quiz, waarin combinaties van twee bij elkaar horen.
  • Doe de quizkaarten in de juiste Smartsleeves. Hierbij geldt: 1A hoort bij 1B, 2A hoort bij 2B, enzovoort.
  • Verspreid de Smartsleeves over het speelveld.
  • Start het spel.
  • Scan het helperkaartje waarvan het nummer overeenkomt met het aantal goede antwoorden dat gezocht moet worden. Dit kan alleen met de Picoo controller waarmee het spel gestart is.
  • Voorbeeld: er zijn twaalf analoge klokken waar je de digitale klok aan moet koppelen. Scan helperkaartje 12.

Spelregels

  • Het doel van het spel is om als team het snelst alle juiste combinaties te vinden.
  • Aan het begin van het spel worden spelers automatisch verdeeld in twee teams. De spelers komen om de beurt in actie om een combinatie te zoeken.
  • De speler met de Picoo controller die knippert is als volgende aan de beurt. Een speler mag starten met zoeken zodra diens Picoo controller paars wordt.
  • De speler met de beurt kiest een Smartsleeve in het speelveld en scant deze door de onderkant van de controller op het midden van de Smartsleeve te zetten.
  • Vervolgens zoekt deze speler de bijbehorende Smartsleeve en scant deze.
  • Bij een goed afgeronde combinatie begint de volgende beurt.
  • Let op: de combinaties die al afgerond zijn door teamgenoten kunnen niet opnieuw gescand worden. Overleg dus goed welke combinaties al afgerond zijn.
  • Bij een fout kan de speler doorzoeken naar het goede antwoord.

Einde van het spel

  • Het spel is afgelopen als een team alle combinaties gevonden heeft. Dit team wint het spel.
  • Wil je het spel eerder stoppen? Scan de spelkaart. Het spel stopt nu op alle Picoo controllers.



Kleuren in het spel

Tijdens voorbereiding, blauw

Scan het helperkaartje waarvan het nummer overeenkomt met het aantal goede antwoorden dat gezocht moet worden

Blauw

Team A

Rood

Team B

Blauw of rood knipperen

Je bent de volgende die aan de beurt is. Ga klaarstaan.

Langzaam paars knipperen

Het is jouw beurt. Scan de eerste Smartsleeve van een combinatie.

Paars

Het is jouw beurt. Scan de tweede Smartsleeve van een combinatie.

Rood knipperen + tril + incorrect geluid

Fout antwoord, zoek verder

Zoek je een oudere handleiding? Deze vind je op onze pagina met veelgestelde vragen

Download de Picoo Play App voor nog meer speelplezier!

  • Start gemakkelijk een spellen op
  • Update je Picoo naar de laatste software
  • Herstart eenvoudig een spel

Informatiepakket aanvragen

Wil je meer informatie over wat Picoo kan betekenen voor jouw school of BSO? Deel dit uitgebreide informatiepakket - inclusief infographic - eenvoudig met collega's.

Informatiepakket aanvragen

Proefperiode boeken

Wil je Picoo eerst testen op school of de BSO? Dat kan! Je kunt een Picoo Pro Pakket voor 2 of 4 weken huren.

Proefperiode boeken

Offerte aanvragen

Ben je al helemaal overtuigd en heb je interesse om een Picoo Pakket aan te schaffen voor jouw school of BSO? Vraag dan vrijblijvend een offerte aan.

Offerte aanvragen